Bedankt!

8 april 2016 - Goes, Nederland

De laatste dagen hebben we ons nog goed vermaakt in Kaapstad. De stad hebben we optimaal bezichtigd door de hop on/off bussen. Kaap die goeie hoop, Chapmans Drive, Tafelberg, bijna Paragliding (de wind stond helaas niet goed)! Kaapstad lijkt ontzettend op een Europese stad. Ver ontwikkeld en verzorgt. Dit net als het gehele zuiden van Zuid Afrika. In het noorden van Zuid Afrika is het nog veel meer "Afrika". Het is gemoedelijker, sfeervoller en naar ons idee meer de fijne afrikaanse sfeer uitstraalt. Je zal er moeten zijn geweest om het te begrijpen! We zijn het er wel allen mee eens dat we graag meer tijd in het noorden van het land hadden gehad. We hebben daar nog veel te weinig gezien.
Alsnog zijn er wel veel arme mensen in het zuiden en zijn er hele grote townships, maar hier wordt heel duidelijk aan gewerkt om te zorgen dat deze mensen meer plek en ruimte hebben met water, stroom en alle voorzieningen zoals sport, school ed.

We hebben alle soorten natuur gezien; droge landschappen, bijna jungle-achtig, de zee / kust enz. Verder het enorme verschil tussen straatarm en steenrijk.

Met z'n vieren hebben we een ontzettend leuke tijd gehad.
Zuid Afrika, je was geweldig!! En voor alle lezers; bedankt voor het volgen!! Alle leuke reacties deden ons goed!

1. Tjeerd:
    8 april 2016
    Dat is snel gegaan zeg. ik weet zeker dat jullie enorm veel verhalen hebben om te vertellen. Binnenkort maar eens afspreken om te eten. ik wil de foto's zien en jullie verhalen horen.
  2. CN Verplanke:
    8 april 2016
    een hele goede terug reis , ben ook benieuwd naar je verhalen
  3. Annette:
    9 april 2016
    Het was leuk om "met jullie mee te reizen". Gelukkig hebben jullie het zo goed gehad! Een fijn thuis komen gewenst! In Oostburg is het ook fijn hoor!